ריבית דריבית – המפתח לצמיחה פיננסית בהשקעות נדל"ן

ריבית דריבית היא מושג פיננסי רב עוצמה שממלא תפקיד חשוב בצמיחה כלכלית אישית, בצבירת הון ובהשגת יעדים פיננסיים. ריבית דריבית היא סך כל הרווחים שהתקבלו מהשקעה חוזרת של סכום כסף ושל הריבית שהוא הניב בתקופת ההשקעה הראשונית. ככל שממשיכים להשקיע, כך ממשיכים להרוויח. והרווחים הגדלים באופן אקספוננציאלי מאיצים צמיחה כלכלית ותורמים לביטחון הפיננסי של המשקיעים. משקיעים רבים שואלים אותנו על ריבית דריבית – מהי בדיוק, ואיך אפשר לרתום אותה לתהליך של צמיחה כלכלית. במאמר זה נסביר את הדברים לעומקם, נבדוק איך מחשבים ריבית דריבית ונברר איך ממנפים אותה כדי להרוויח ממנה בהשקעות נדל"ן. כן, אפשר להרוויח כסף מריבית גם בהשקעות נדל"ן, וזה אפילו הגיוני ומתבקש. אז הישארו איתנו ובואו נבין איך עושים את זה נכון.

"ריבית דריבית היא הפלא השמיני בתבל. מי שמבין זאת, מרוויח. מי שלא – משלם." אלברט איינשטיין.

 

להבין את הריבית דריבית

ריבית דריבית היא בפשטות הרווח המתקבל על ריבית שהושקעה בהשקעה חוזרת. לא מפתיע שכל כך הרבה משקיעים רואים בריבית דריבית פלא של ממש ואמצעי זמין, נגיש ופשוט לצבירת הון ולחיזוק הגב הכלכלי. הריבית דריבית מאפשרת לאנשים ולמשקיעים להרוויח ריבית לא רק על ההשקעה הראשונית שלהם אלא גם על הריבית שהם צברו בגינה לאורך זמן. ולמה הריבית דריבית היא המפתח לרווחים אמיתיים? כיוון שבניגוד לריבית פשוטה המחושבת לפי סכום הקרן בלבד, הריבית דריבית מחושבת כשלעצמה ולא כחלק מסכום הקרן. ובשל אופייה המורכב היא מכילה פוטנציאל לצמיחה פיננסית מואצת.

 

איך מחשבים ריבית דריבית?

הריבית דריבית מחושבת לפי שלושה נתונים עיקריים: סכום הקרן (P), שיעור הריבית (r) והזמן (t). הינה הנוסחה המקובלת:

A = P(1 + r/n)^(nt)

ובעזרת הערכים האלה אפשר להבין את הנוסחה בקלות:

A = הערך העתידי או הסכום המצטבר

P = סכום הקרן

r = שיעור הריבית השנתי (מבוטא בשבר עשרוני)

n = מספר השקעות הריבית בשנה

t = מספר השנים

בחיבור הערכים האלה אפשר לקבוע את הערך העתידי של ההשקעה בחלוף זמן מוגדר.

 

אפשר דוגמה עם מספרים?

נניח כי סכום הקרן (P) שלנו היא מיליון שקלים. תקופת הזמן להשקעה (t) היא 10 שנים. הריבית (r) היא 4%.נבצע את החישוב הבא כדי לדעת כמה כסף יהיה לנו בחלוף 10 שנים (A):

A=1,000,000(1+0.04/12)^(12*10)=1,490,832

זאת אומרת, לאחר 10 שנים יהיה לכם 1,490,832 ובעצם הרווח הוא: 490,832 – כמעט חצי מיליון.

*יש לקחת בחשבון מס ריווחי הון – 25% (122,708) – אחרי מיסים הסכום הכולל יהיה: 1,368,124 ש"ח, כ-3,067 ש"ח בחודש הכנסה פסיבית.

 

ריבית דה ריבית

 

איך ממנפים ריבית דריבית בהשקעות נדל"ן ?

אז אחרי שהבנו מה זה ריבית דריבית, אנחנו יכולים להניח שהיא נותנת יתרון ממשי למשקיעי נדל"ן, ולא נטעה. למה ריבית דריבית חשובה בהשקעות נדל"ן? הינה כמה סיבות טובות לכך:

צבירת הון לאורך זמן

נכסי נדל"ן – במיוחד לנכסים מושכרים – מייצרים הכנסות יציבות שגדלות בחלוף הזמן וככל שערכם עולה. השקעה מחודשת של ההכנסות המתקבלות מנדל"ן מאפשרת למשקיעים להגדיל אותן ולהסתמך על הריבית דריבית שלהן. כעבור תקופה לא ארוכה הם יכולים לצבור הון ממשי וישים.

הפחתת משכנתה

משקיעי נדל"ן שנעזרים בהלוואות משכנתה, יודעים שכל תשלום החזר כולל את רכיב הקרן ואת רכיב הריבית. ככל שההלוואה נפרעת, סכום הקרן פוחת, ובאופן טבעי גם רכיב הריבית מופחת בתשלומים הנותרים. יש משקיעים שבוחרים לזרז את תשלומי המשכנתה כדי להפחית אותה וליהנות מההון החדש המצטבר בידם במהירות.

הגדלת ערך הנכסים

זה לא סוד שהערך של השקעות נדל"ן גדל עם הזמן ומגדיל בתורו את ההון העצמי של המשקיעים. השקעת ההון בנכסים נוספים או בהשבחה של נכסים פעילים מגדילה את הריבית דריבית בתיק ההשקעות. ככל שערך הנכסים עולה, ההכנסות של המשקיעים גדלות וכך גם ההון העצמי שלהם.

יתרונות מס

להשקעות נדל"ן – במיוחד בארצות הברית – יש הטבות מס שונות כמו ניכויים בגין ריבית של משכנתה, ארנונה ופחת. הטבות המס האלה מפחיתות את חבות המס הכוללת של המשקיעים ומגדילות את ההחזר הפוטנציאלי על ההשקעה. השקעה מחודשת של הסכומים שנחסכו בשל הטבות המס ממקסמת את הריבית דריבית ומאיצה את צבירת ההון.

 

למקסם את הריבית דריבית בהשקעות נדל"ן ולייצר הכנסה פסיבית

כדי למקסם את הריבית דריבית בהשקעות נדל"ן צריך לזהות נכסים שיש להם פוטנציאל לתשואות גבוהות, לדעת איך למנף אותם בתבונה, למטב את ההכנסות מדמי השכירות (והדבר מתאפשר ככל שערך הנכסים עולה) ולהשקיע שוב ושוב את תזרים המזומנים – וזאת הנקודה החשובה ביותר. השקעה מחודשת של ההון הנצבר מחייבת סבלנות. לא תמיד זה פשוט אך זה תמיד משתלם. אז שמרו על פרספקטיבה נכונה ועל סבלנות. כדי להרוויח סכומים ממשיים וישימים מנדל"ן צריך להמתין ולחכות לתשואות של הריבית דריבית. הימנעו מהחלטות אימפולסיביות. התמקדו בחיזוק תיק ההשקעות ובצבירת ההון לאורך זמן, והוא יגיע.

 

להרוויח מריבית דריבית עם ליברקי

אולי תתפלאו לשמוע, אבל כדי להרוויח מריבית לא צריך להיות משקיעים מקצועיים. גם משקיעים מתחילים יכולים למנף רווחים מהריבית, להכפיל אותם ולשלש אותם בחלוף הזמן ולייצר הכנסות פסיביות משתלמות. אומנם אפשר לעשות את זה לבד, אך כדאי יותר לעשות את זה ביחד. דברו איתנו. הצוות המקצועי של ליברקי עומד לרשותכם כדי לעזור לכם לרתום את הריבית דריבית לטובתכם ולהרוויח.

חננאל אלבו
חננאל אלבו

נעים מאוד, שמי חננאל, משקיע בנדל״ן בארה״ב. חי ונושם את העולם המרתק הזה כבר קרוב לעשור. בנוסף, אני מלווה אנשים ומשפחות בתהליכי השכלה פיננסית.
אני נשוי ואב ל־4, חובב ספורט ונגרות, מתנדב כנהג אמבולנס וכחובש.

תפריט נגישות