איך להשקיע כסף ואיפה להשקיע?

אחד הדברים החשובים בעולם המודרני הוא ביטחון כלכלי. העלייה המתמדת ביוקר המחיה והשחיקה המתמשכת במשכורות לא רק שוחקות את ערך הכסף אלא גם מרחיקות מאנשים רבים את חלום הביטחון הכלכלי. עוד ועוד אנשים מבינים שבמצב דברים זה לעולם לא יהיה להם די כסף לנהל חיים איכותיים ברמה גבוהה עם המשאבים שיש להם בלי דאגות כספיות ובלי להשתעבד להחזר חובות.

ולכן הגדלת המשאבים הכספיים באמצעות השקעות היא לא רק התנהלות כלכלית ופיננסית נבונה אלא גם הכרחית. השקעות כספיות חשובות מכמה סיבות. ראשית, הן עוזרות למשקיעים להגדיל את הממון שלהם, לבנות גב כלכלי חזק, להשיג מטרות פיננסיות ולהבטיח את עתידם ואת עתיד משפחותיהם. שנית, השקעות עוזרות למשקיעים להקדים את האינפלציה שבהכרח שוחקת את ערך החסכונות לאורך זמן.

יש אנשים שמשקיעים כסף כדי להשיג יעדים פיננסיים חשובים כמו חיסכון לפנסיה, מימון השכלה גבוהה לילדים או רכישת בית, ויש אנשים שמשקיעים כסף כדי לייצר הכנסה נוספת ולהעשיר את תזרים המזומנים בטווח המיידי. ללא ספק תחום ההשקעות המוביל בעולם בכלל ובישראל בפרט הוא השקעות נדל"ן, ויש לכך סיבות טובות. ראשית, נדל"ן לא רק שומר על ערכו לאורך זמן, הוא גם מעלה את ערכו וגורף רווחי הון מובהקים בזמן האקזיט (המכירה).

שנית, נדל"ן מספק הכנסות גבוהות מדמי שכירות, ולכן הוא נחשב אמצעי להכנסה פסיבית מצוינת. נוסף על כך, השקעות נדל"ן מעשירות את תיק ההשקעות, מגוונות אותו ואף מבזרות אותו ומפחיתות את הסיכון למשקיעים כיוון ששוק הנדל"ן מתנהג אחרת משוק המניות או משוק אגרות החוב. עם זאת, חשוב לציין שהשקעות נדל"ן אינן נטולות סיכונים כיוון שהן מצריכות הון עצמי גבוה ומושפעות משינויים בלתי צפויים כמו שינויים בריבית או שינויים בהיצע ובביקוש. ואף על פי כן משקיעים ישראלים רבים פונים לשוק הנדל"ן ונהנים מרווחים משתלמים ומחיזוק כלכלי רב־ערך.

רוצים להשקיע כסף ותוהים איך להשקיע ואיפה? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

איך משקיעים כסף ומפחיתים סיכונים?

אם יש לכם הון עצמי נזיל שפנוי להשקעה, אתם ודאי רוצים לדעת איך להשקיע כסף. לפני שתשקיעו כסף, יש כמה פעולות שמומלץ לעשות כדי להשקיע בתבונה, למזער סיכונים וליהנות מרווחים. 

  • הגדירו יעדי השקעה ברורים – קבעו מה תרצו להשיג בהשקעה בין שתרצו להבטיח צמיחה כלכלית לטווח רחוק, ובין שתרצו להגדיל את מקורות ההכנסה או להשיג יעד פיננסי מוגדר בטווח הקצר.
  • העריכו את היכולת שלכם להתמודד עם סיכונים – קבעו מהו אזור הנוחות שלכם בכל הנוגע לסיכון. חשבו כמה הפסדים תוכלו לספוג ואם בכלל תוכלו להתמודד עם הפסדים. כך תבחרו השקעות שמתאימות לכם, ליכולות שלכם ולפרופיל הסיכון שלכם.
  • גוונו את תיק ההשקעות – השקיעו בנכסים שונים כמו מניות, אגרות חוב ונדל"ן כדי לבזר את הסיכון ולהגדיל את הסיכוי להצליח.
  • חקרו היטב את ההשקעות המתוכננות – לפני שתשקיעו בנכסי נדל"ן, בנכסים פיננסיים או בחברות צומחות, חקרו אותם היטב, העריכו את האיתנות הפיננסית שלהם, את איכות הביצועים שלהם ואת הסיכוי להצלחתם בעתיד.
  • התייעצו עם יועץ השקעות שמתמחה בתחומי ההשקעות שבחרתם – יועץ ההשקעות יעזור לכם לגבש אסטרטגיית השקעות שמתאימה לכם, לצרכים שלכם, ליכולות הכלכליות שלכם וליעדיכם.
  • הכינו תוכנית יציאה – החליטו איך תצאו מההשקעה אם הדברים לא יתנהלו כמתוכנן. תוכנית היציאה יכולה לכלול מכירת נכסים או בחינה מחודשת של תיק ההשקעות.

 

איך להשקיע כסף ואיפה

 

אם תנקטו צעדים להשקעה נבונה, תוכלו להתאים את ההשקעות ליעדים שלכם ולפרופיל הסיכון שלכם ולא תפגעו ביכולות הפיננסיות שלכם.

 

מה חשוב לדעת על השקעות?

אז איך מתחילים להשקיע? ובכן, לפני שמתחילים להשקיע צריך לדעת כמה דברים בסיסיים על השקעות. בואו נברר מהם.

  • סיכון מול תגמול – כל השקעה טומנת בחובה סיכון, וככל שהתגמול עתיד להיות גבוה יותר, רמת הסיכון עתידה להיות גבוהה יותר. חשוב להבין את הקשר בין סיכון ובין תגמול ולהעריך את היכולת שלכם להתמודד עם סיכונים ואף לספוג הפסדים.
  • גיוון – חשוב לגוון את ההשקעות – להשקיע בנכסים שונים כמו מניות, אגרות חוב ונדל"ן ולהשקיע במגזרים שונים ובאזורים שונים. כך תבזרו את הסיכון ותמזערו את ההשפעה של תנודתיות השווקים השונים.
  • טווח זמן – כמה זמן אתם יכולים להחזיק בהשקעה? אם תוכלו לענות על השאלה הזאת, תוכלו לדעת באילו תחומים להשקיע. בדרך כלל השקעות לתקופות ממושכות מגדילות את הסיכון האפשרי אך גם את התשואות העתידיות.
  • עלויות השקעה – לכל ההשקעות יש עלויות לרבות עמלות עסקה, דמי ניהול ומיסים. העלויות הללו נכללות בתשואות שלכם, ולכן חשוב להבין אותן ולהכניס אותן למערך השיקולים.
  • תנודות שוק – כל השווקים הם תנודתיים ויכולים להכיל תנועות רחבות בתקופות קצרות. חשוב להסתכל על ההשקעות מנקודת מבט של המַקרו ולא של המיקרו ולהימנע מתגובות היסטריות לתנועות השוק.
  • הונאות – למרבה הצער, הונאות בתחומי ההשקעות השונים הן סיכון אמיתי. היזהרו מהצעות להשקעות לא נבונות או לא מבוססות וערכו בדיקות נאותות משלכם לפני שתשקיעו כסף.
  • איזון תקופתי של תיק ההשקעות – לאורך זמן הרכב תיק ההשקעות שלכם יכול להשתנות, ונכסים אחדים יכולים להעפיל על נכסים אחרים. חשוב לאזן את תיק ההשקעות מעת לעת ולהבטיח שהוא יישאר מותאם ליעדים שלכם ולפרופיל הסיכון שהגדרתם מלכתחילה.

 

למה השקעות בנדל"ן בארצות הברית כל כך מומלצות?

אם אתם מתעניינים בהשקעות, אתם ודאי יודעים שהשקעות בנדל"ן בארצות הברית הן הבסיס להצלחה של משקיעים ישראלים רבים. אם גם אתם רוצים להיות חלק מהצלחה הזאת וליהנות מרווחים מתגמלים ומהכנסה פסיבית גבוהה, כדאי לכם להתעמק בתחום הנדל"ן בארצות הברית, להבין אותו ולנצל אותו למטרות ההשקעה שלכם. למה משקיעים ותיקים מעדיפים את שוק הנדל"ן האמריקני? בואו נבדוק. 

  • שוק יציב – שוק הנדל"ן בארצות הברית ידוע ביציבותו וצפוי מאוד. היציבות שלו מעודדת פעילות ענפה של משקיעים מקומיים וזרים כאחד. אז אם אתם מעוניינים בהשקעות איכותיות לתקופות ממושכות, כדאי שתעמיקו את ההיכרות שלכם עם הנדל"ן האמריקני ותלמדו את התחום על בוריו. 
  • יסודות כלכליים חזקים – לארצות הברית יש כלכלה חזקה שתומכת בביקוש לנדל"ן בכל רחבי המדינה. נוסף על כך, אוכלוסיית ארצות הברית הולכת וגדלה, ודבר זה כשלעצמו מניע את הביקוש לדיור איכותי ומגדיל את ההיצע.
  • מערכת מיסוי נוחה – משקיעי נדל"ן בארצות הברית זכאים להטבות מס לרבות זיכויים בגין ריבית של משכנתה, הוצאות ארנונה ופחת. ההטבות הללו מפחיתות את נטל המס של המשקיעים, ולכן משקיעים רבים מעדיפים נכסי נדל"ן בארצות הברית על נכסים אחרים.
  • גישה למימון – ארצות הברית נהנית ממערכת פיננסית מפותחת שמציעה אפשרויות מימון נרחבות למשקיעי נדל"ן. אפשרויות המימון הנרחבות מעודדות עסקאות מכר גם למשקיעים שיש להם הון מוגבל.
  • גיוון – השקעות נדל"ן מגוונות את תיק השקעות. הן מפחיתות את הסיכון הכולל ומגדילות את ההזדמנות לתשואות לתקופות ממושכות.

 

איפה להשקיע כסף

 

לבדוק את הסיכונים, להשקיע ולהרוויח

אף שהשקעות נדל"ן בארצות הברית מציעות למשקיעים יתרונות רבים, חשוב לציין שהן אינן נטולות סיכונים. ולכן כמו בכל תחום השקעה גם בהשקעות נדל"ן חשוב להעריך את הסיכונים, לשקול היטב את היתרונות ואת החסרונות, לקבל החלטה מושכלת ולהרוויח בחוכמה. אם אינכם יודעים לענות על השאלה איך להשקיע כסף ואיפה הכי מומלץ? המומחים של ליברקי ישמחו לייעץ לכם על השקעה מניבה בנדל"ן בארה"ב.

חננאל אלבו
חננאל אלבו

נעים מאוד, שמי חננאל, משקיע בנדל״ן בארה״ב. חי ונושם את העולם המרתק הזה כבר קרוב לעשור. בנוסף, אני מלווה אנשים ומשפחות בתהליכי השכלה פיננסית.
אני נשוי ואב ל־4, חובב ספורט ונגרות, מתנדב כנהג אמבולנס וכחובש.

תפריט נגישות