השקעות מומלצות לשנת 2024

בסופה של שנה כלכלית גלובלית דרמטית וסוערת במיוחד, מומחי ההשקעות המובילים בישראל  וגם בעולם כבר מתכוננים לשנה החדשה ומבטיחים לנו ששום אינפלציה, מיתון או שחיקה בערך הכסף לא יעצרו אותם. והאמת? הם לא צריכים לעצור גם אתכם. הרי אם נעקוב אחר ההיסטוריה של המשברים הכלכליים העולמיים, נבחין שהם חוזרים ונשנים מדי עשור בערך, מרעידים את הכלכלות המקומיות ואת המערכות הגלובליות לתקופה מסוימת ואז נכנעים לכוחות השוק החזקים מהם. המשברים מסתיימים ולאחריהם ניכרת תקופה ארוכה של צמיחה ושגשוג בכל התחומים.

המשקיעים הנבונים כבר יודעים שכדי לצלוח את המשבר הנוכחי צריך להתאזר בסבלנות, להתבונן באובייקטיביות בתהליכים ובמגמות ולחפש את הדפוסים המוכרים המאפיינים כל משבר ומשבר, לנשום עמוק ולדעת שגם הפעם – כמו תמיד – המנצח האמיתי יהיה השוק. מומחי השקעות שמכירים את המשחק וכבר התנסו במשבר אחד או שניים, ממליצים לאמץ אורח רוח ולדעת שגם אם 2024 מושפעת מהמשבר המתמשך של השנה היוצאת, אין ממה לפחד. להפך, השחיקה בתשואות ובערך הכסף היא הזדמנות, וכמו תמיד מהזדמנות אפשר רק לטפס למעלה.

מחפשים אפיקי השקעה חדשים לשנה החדשה? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על ההשקעות המומלצות ל־2024.

 

מה צפוי לקרות בשווקים ב־2024?

לפני שנדבר על השקעות מומלצות לשנת 2024, כדאי שנדבר קצת על מה שצפוי לקרות בשווקים בשנה הקרובה. נדגיש תחילה שהשנה החדשה נפתחת בסימן משבר בכלכלה העולמית. החדשות הטובות הן שזהו משבר מתמשך. הכלכלנים הבכירים כבר יודעים מה צריך לעשות כדי לאזן ולייצב אותו ופועלים ללא לאות לשם כך. החדשות המצוינות הן שתהליכי הבראה רחבי ההיקף כבר מיושמים וניכרים בשטח. האינפלציה מטופלת בעליות ריבית שמדכאות אותה לאט אך בבטחה.

מצד אחד, כדאי להביא בחשבון שבשנה החדשה האינפלציה תגרום לעליות נוספות בריבית, ואלה יכולות לגרום גם לעלייה בתשואות אך גם להפסדי הון. מצד שני, המיתון המסתמן ידכא את האינפלציה ויגרום לירידות בריבית. המשקיעים הגדולים אומנם יניבו רווחים אך המשקיעים הזוטרים שהשקיעו ברמות סיכון נמוכות, לא ייהנו ככל הנראה מתשואות גבוהות, וחלון ההזדמנויות שלהם ייסגר.

עם זאת, יש כמה ענפים במשק המקומי והעולמי שימשיכו לעשות חיל ויציגו בשנה החדשה ביצועים טובים ביחס לרמת הסיכון. ההמלצה הגורפת היא להמשיך ולטפח אותם ולהשקיע בהם ללא חשש בידיעה שההתאוששות הבלתי נמנעת של המערכת הכלכלית הגלובלית תמנף אותם ותגרוף רווחים נאים למשקיעים. תחומי ההשקעה המבטיחים הם שוק הנדל"ן האמריקני, תחום המסחר הדיגיטלי וכן חברות הזנק בתחום הרפואה והביו־טק.

בשנת 2024, שוק הנדל"ן בארה"ב מוכן לשינוי דינמי, המונע על ידי גורמים כלכליים וחברתיים שונים. הפד צפוי להכריז על הורדת הריבית לאחר מגמות חיוביות בסוף שנת 2023. הורדת הריבית צפויה לחזק את תחום הדיור, מה שיהפוך אותו לאטרקטיבי הן עבור רוכשי דירות והן עבור משקיעים.

המגמה של עבודה מרחוק צפויה להימשך, ולהשפיע על העדפות הנכס עם עלייה בביקוש לבתים הכוללים חללי עבודה ייעודיים ותקשורת משופרת. פתרונות דיור ברי קיימא וחסכוניים באנרגיה עשויים לזכות בולטות ככל שהמודעות הסביבתית גוברת בקרב הקונים. בנוסף, התקדמות טכנולוגית, כגון סיורי נכסים וירטואליים ובלוקצ'יין בעסקאות נדל"ן, עשויה להגדיר מחדש את הנוף של התעשייה.

אזורים עירוניים עשויים להיות עדים לתחייה מחודשת כאשר השפעות המגיפה מתפוגגות, בעוד שאזורים פרבריים עשויים עדיין לשמור על כוח המשיכה שלהם עבור אלה המחפשים איזון בין נוחות העיר ואורח חיים שליו.

 

עם הפנים מערבה – השקעות נדל"ן בארצות הברית

את האינפלציה של 2023 אנחנו אומנם מביאים איתנו לשנת 2024, אך המיתון הקשוח שיתבסס בשוק לאחריה עשוי להיות הזדמנות פז יוצאת דופן למשקיעים הנבונים. למה הכוונה? ובכן, בכל הנוגע להשקעות נדל"ן בארצות הברית, המיתון הנוכחי – כמו כל מיתון אחר בהיסטוריה – צפוי להשפיע על מחירי הנכסים ולהוריד אותם. מצב זה אומנם עלול להדאיג את היזמים והמשקיעים הבלתי מנוסים אך לא את המשקיעים המיומנים שיודעים לנצל את התנודתיות המסיבית בשוק ולרתום אותה לרווחים מיידיים וסבירים וכן לתשואות בטווח הרחוק. למשקיע המנוסה המיתון הוא הזדמנות חד־פעמית ובלתי חוזרת לרווחים.

ולכן כשמחירי הנכסים יורדים עקב המיתון, המשקיעים ממשיכים לקנות נכסים, להשביח אותם בעלויות נמוכות, לאכלס אותם בדיירים חזקים ולהרוויח. מה הם מרווחים? דמי שכירות קבועים לאורך זמן, צפי לעלייה במחירי הנכסים והזדמנות למינוף כלכלי איכותי (הלוואות כנגד הנכסים) שמאפשר להם להמשיך את הפעילות בשטח ולהשקיע בנכסים נוספים.

 

 

חברות הזנק בתחום הרפואה והביו־טק

המשבר הבריאותי העולמי של השנים האחרונות ביסס את מעמדן של חברות ההייטק וחברות הזנק בתחום הרפואה, ונראה שהתמיכה בהן לא רק חיונית לעתיד האנושות אלא גם טומנת בחובה פוטנציאל לתשואות גבוהות למשקיעים ולהכנסות יציבות לאורך זמן. גם כאן הדרך הטובה ביותר להשקיע היא בקרנות הון סיכון מובילות המתמחות באיתור חברות ביו־טק מבטיחות שעוסקות בחקר הסרטן, ובחברות תוכנה מתמחות שפועלות במערכות הבריאות העולמיות ומתמקדות בגילוי מוקדם של מחלות וברפואה מותאמת אישית בסיוע בינה מלאכותית.

השקעות מומלצות

 

מסחר דיגיטלי – ההפתעה של השנים האחרונות

נראה שתחום המסחר הדיגיטלי (E-COMMERCE) הולך ומתעצם, צובר נוכחות והשפעה עוד מהמשבר הגדול של 2020 ומבסס את עצמו ככוח מוביל בתחום הקמעונאות העולמי. המגמה ברורה – המכירות המקוונות צפויות להמשיך ולגדול ולנגוס עוד ועוד נתחים מהמגזר הקמעונאי העולמי ועד לשיעור של 22 אחוזים ממנו. גם בשנה הקרובה השקעה במסחר דיגיטלי תיחשב השקעה נבונה ומניבה, אך נראה שהרווחים המרביים נמצאים דווקא בקרנות השקעה שמתמחות במסחר דיגיטלי. למה? כיוון שחלק נכבד מאסטרטגיית ההשקעה שלהן היא הקמת רשת חנויות מקוונות בפלטפורמות שונות ויישום אקזיט רווחי בתום תקופת ההרצה. ולכן מומלץ לחבור לאחת מהקרנות המתמחות, להשקיע באמצעותן ולגרוף רווחים מיידיים.

 

להשקיע עם המומחים להשקעות

אם תשאלו את מומחי ההשקעות של ליברקי, הם יאמרו לכם שכמו ב־2023 גם ב־2024 לא כדאי להשקיע לבד ורצוי לקבל ייעוץ, הכוונה, הדרכה וסיוע לפני כל יוזמת השקעה. המשבר הכלכלי העולמי עדיין כאן. ואף שברור לכולם שהוא זמני, שכוחות השוק כבר מיישמים בו תהליכי תיקון והבראה, ובסיומם נוכל לצפות לתקופת צמיחה ושגשוג, עדיין יש לנקוט משנה זהירות, להשקיע בתבונה בתחומים המומלצים תוך מעקב אחר התנודתיות בשווקים, ניתוח המגמות וחיזוי זהיר של התהליכים המסתמנים בהם. 2024 היא השנה להשקעות זהירות ומחושבות לטווח ארוך ולליווי צמוד של מומחים שכבר צלחו משברים גלובליים בעבר ויודעים איך לצלוח את המשבר הנוכחי.

רוצים להשקיע ולהרוויח? יש לכם הון התחלתי להשקעה איכותית? שנת 2024 היא כר נוח ופורה להשקעות מושכלות לטווח ארוך. רוצים לשמוע עוד? דברו איתנו ותדעו מה צפוי לנו בשנה החדשה הבאה עלינו לטובה ואילו הזדמנויות להשקעה היא מביאה.

חננאל אלבו
חננאל אלבו

נעים מאוד, שמי חננאל, משקיע בנדל״ן בארה״ב. חי ונושם את העולם המרתק הזה כבר קרוב לעשור. בנוסף, אני מלווה אנשים ומשפחות בתהליכי השכלה פיננסית.
אני נשוי ואב ל־4, חובב ספורט ונגרות, מתנדב כנהג אמבולנס וכחובש.

תפריט נגישות