חקר שוק בנדל"ן – איך עושים את זה נכון?

שוק הנדל"ן האמריקני הוא אחד השווקים הדינמיים והרווחיים ביותר בעולם הנדל"ן. ולכן לא מפתיע שמשקיעי נדל"ן רבים – וישראלים ביניהם – נוהרים אליו מכל קצוות העולם במיוחד בתקופה של חוסר יציבות ביטחונית שמציף בתוכנו פחדים קיומיים עמוקים וחששות מהעתיד. אף על פי שההזדמנויות לרווחים משתלמים ולתשואות איכותיות הן מרובות, קשה מאוד להתמודד עם שוק הנדל"ן האמריקני בלי להבין אותו, את הדקויות שלו ואת המגמות השולטות בו.

כמו כן לא מומלץ להיכנס לשוק הזה בקלות דעת בהשפעת האינסטינקט ההישרדותי שמעוררת בנו המלחמה, ובגלל הכמיהה שלנו לחיים יציבים ובטוחים בלי ללמוד אותו לעומק ובלי לחקור אותו בכובד ראש. ולכן לא נגזים אם נאמר שחקר שוק בנדל"ן הוא הכרח קיומי למשקיעי נדל"ן בכלל ולכאלה הפועלים בארצות הברית בפרט. שאלנו את מומחי הנדל"ן של ליברקי מהו חקר שוק, למה הוא חשוב, ואיך עושים אותו. התשובות שקיבלנו יפתיעו גם אתכם. הישארו עימנו.

 

מבוא לחקר שוק נדל"ן

חקר שוק הוא תהליך שיטתי של איסוף נתוני שוק וניתוחם. התכלית העיקרית של חקר השוק היא גיבוש תובנות על מגמות שוק, אזורי ביקוש והתנהגות אוכלוסייה. בכל הנוגע לשוק הנדל"ן האמריקני, מחקרי שוק נותנים למשקיעים מידע חיוני שעוזר להם לקבל החלטות מבוססות ופותח להם דלתות להשקעות מוצלחות.

 

למה חקר שוק חשוב?

לאחר שהבנו מהו חקר שוק נדל"ן, נברר למה הוא חשוב, ולמה לא מומלץ לקדם עסקאות נדל"ן בלעדיו.

לקבל החלטות מבוססות

שוק הנדל"ן האמריקני איננו אחיד; הוא מורכב מאין־ספור שווקים מקומיים, ולכל אחד המאפיינים הייחודיים שלו. חקר שוק עוזר למשקיעים להעמיק את הידע שלהם על השווקים המקומיים המבוקשים ולסגור עסקאות בהסתמך על נתוני השוק. בין שאתם מעוניינים להשקיע בנדל"ן למגורים, בין שאתם מתמקדים דווקא בנכסים מסחריים, ובין שאתם רוצים להיכנס לתחום הנדל"ן לתיירות, הבנת תנאי השוק והמגמות השולטות בו חיונית להצלחתכם.

להפחית סיכונים

השקעה בנדל"ן מצריכה הון עצמי גבוה ויכולת ליטול סיכונים. חקר שוק מקיף עוזר למשקיעים לזהות סיכונים ולהתמודד עם אתגרים. בהבנת הדינמיות של שוק הנדל"ן העולמי והמקומי ובזיהוי הסיכונים הגלומים בו המשקיעים יכולים לגבש אסטרטגיה לניהול סיכונים ולהגן על השקעותיהם.

לזהות הזדמנויות

חקר שוק מאפשר למשקיעים לגלות הזדמנויות נסתרות – לזהות שווקים מתעוררים, לגלות נישות נסתרות עם נכסים איכותיים, להבחין בפוטנציאל הגלום בהם, להשקיע בחוכמה ולהניב תשואות משמעותיות. משקיעי נדל"ן עומדים בחזית המגמות בשוק הנדל"ן ומקבלים את ההזדמנות לזהות הזדמנויות, לנצל ולמצות אותן.

 

חקר שוק איכותי בנדל"ן – למי הוא מומלץ?

חקר שוק הנדל"ן בארצות הברית הוא תהליך נחוץ לבעלי עניין שונים לרבות:

  • משקיעים – משקיעי נדל"ן צריכים לעבוד לפי חקר שוק כדי לקבל החלטות מבוססות ולקבוע היכן להשקיע ובמה. חקר שוק עוזר למשקיעי נדל"ן לזהות שווקים איכותיים, להעריך נכסים, לצְפות הכנסות ולהחליט על אקזיט בזמן המתאים.
  • יזמים – יזמים מסתמכים על חקרי שוק כדי להעריך ביקוש לנכסים מסוגים שונים ולקבל החלטות על מיזמי בנייה ופיתוח.
  • סוכני נדל"ן ומתווכים – אנשי מקצוע בתחום הנדל"ן משתמשים בחקרי שוק כדי לתת ללקוחותיהם מידע מדויק ועדכני על שווי הנכסים, על המגמות בשוק ועל הזדמנויות להשקעה.
  • גופים ממשלתיים ורגולטוריים – ממשלת ארצות הברית וזרועות האסדרה שלה משתמשים בחקרי שוק כדי לבדוק איך מדיניות, תקנות וחוקים משפיעים על שוק הנדל"ן המקומי וכדי לייעד קרקעות.
  • מוסדות פיננסיים – מוסדות בנקאיים וחוץ־בנקאיים משתמשים בחקרי שוק כדי להעריך את הסיכונים הנלווים להשקעות נדל"ן ולאשר מימון לפיהם.

 

איך לעשות חקר שוק נכון?

חקר שוק יעיל בנדל"ן מצריך גישה שיטתית ושימוש בכלים מעשיים. כך תעשו חקר שוק מקיף ותקבלו תוצאות משביעות רצון:

  • הגדירו מטרות – הגדירו את יעדי המחקר שלכם. מה אתם מחפשים? הזדמנויות להשקעה, זיהוי מגמות בשוק, הערכת ביקוש, איתור נכסים? יעדי המחקר שלכם יובילו אתכם למסקנות הנכונות.
  • אספו נתונים – אספו נתונים רלוונטיים ממקורות שונים לרבות רישומים ציבוריים, רישומי נדל"ן, דוחות ממשלתיים ופרסומים בתחום המסחר והתעשייה. השתמש בבסיסי נתונים ובפלטפורמות מקוונות כדי לקבל גישה לנתוני שוק בזמן אמת.
  • נתחו נתונים – נתחו את הנתונים שאספתם כדי לזהות מגמות, להבין דפוסי התנהלות ולגבש תובנות. מפו את הנתונים במסד נתונים מאורגן שישמש אתכם בכל עת.
  • פלחו את השוק – פלחו את השוק לאזורי ביקוש, לנכסים מסוגים שונים, לאוכלוסיות ולנתונים דמוגרפיים. כך תתאימו את אסטרטגיית ההשקעה שלכם לפלחי שוק מוגדרים.
  • דברו עם המומחים של ליברקי להשקעות נדל"ן. בקשו הדרכה, הכוונה, ייעוץ ופתרונות מעשיים בשטח. המומחיות של ליברקי תיספק לכם תובנות שלא תמצאו בשום מקום אחר, ותעזור לכם לקבל החלטות נבונות.

 

לחקור את השוק עם ליברקי

אצלנו בליברקי חקרי שוק מקדימים כל עסקת נדל"ן, ואפשר לומר שבלעדיהם אנחנו לא סוגרים עסקאות. רוצים להיכנס לשוק הנדל"ן האמריקני, ליהנות מרווחים גבוהים ומתשואות משתלמות? חולמים על חירות כלכלית? אל תוותרו על חקר שוק מקצועי, יסודי ומבוסס. לא יודעים איך עושים את זה ובמה מתחילים? אתם לא צריכים לדעת, כי בשביל זה אנחנו כאן. אז מה אנחנו מציעים לכם? הרבה.

  • מומחיות – ליברקי צברה ידע מעשי וניסיון רב בכל הנוגע לשוק הנדל"ן האמריקני. למומחיות של ליברקי בחקרי שוק אין תקדים, ודריסת הרגל שלנו באזורי נדל"ן מבוקשים תפתח בפניכם דלתות להשקעות נדל"ן מגוונות ולהצלחה כלכלית.
  • ניהול סיכונים – חקרי השוק של ליברקי הם משאבים חשובים המגלמים ידע מצטבר שיעזור לכם להעריך סיכונים ולנהל אותם. ליברקי תוביל אתכם בבטחה ליעדים שלכם ותעזור לכם לדלג על משוכות ולהתמודד בהצלחה עם אתגרים.
  • גישה לנכסים אוף־דה־מרקט – הקשרים שלנו יקנו לכם גישה חסרת תקדים לנכסים שאינם רשומים ויעשירו את חקרי השוק שלכם.
  • ייעול עסקאות – ליברקי מייעלת כל עסקת נדל"ן ומטפלת בכל ההיבטים שלה לרבות תהליכי השבחה, ניהול נכסים וטיפול בדיירים.
  • חקרי שוק שמתאימים לצורכי המשקיעים – חקרי השוק שלנו מתאימים ליעדים הכלכליים של המשקיעים, לצורכיהם ולאפשרויות ההשקעה שלהם. חקרי שוק והשקעות בגישה אישית הם כלל אצבע אצלנו, וההצלחה שלנו מוכיחה את זה בכל פעם.

 

חקרי שוק הם כלי בסיסי שנחוץ למשקיעי נדל"ן הפועלים בשוק הנדל"ן האמריקני. חקרי שוק מאפשרים למשקיעים, ליזמים, לאנשי מקצוע בתחום הנדל"ן ולגופים רגולטוריים לקבל החלטות מבוססות, להימנע מסיכונים ולנצל הזדמנויות. בשל המורכבות של שוק הנדל"ן האמריקני חקרי שוק מקצועיים הם הכרח שאי אפשר בלעדיו.

התקופה הקשה הזאת, תקופה של חוסר ודאות וחוסר יציבות ביטחונית, מחדדת את הצורך של המשקיעים הישראלים בהשקעות נדל"ן איכותיות שיחזקו את הגב הכלכלי שלהם ויכניסו ודאות ויציבות לחייהם. ארצות הברית נהנית מיציבות כלכלית וביטחונית, ואפשר לומר שברגעים אלה זה משהו שכל הישראלים מחפשים. ואת זה אנחנו בליברקי הבנו מהיום הראשון ללחימה. אז תנו לנו לעזור לכם למצוא פיסת גן עדן של יציבות, ביטחון ורוגע בשוק הנדל"ן האמריקני. כי אתם ראויים לזה; כי מגיע לכם.

למשפחת המשקיעים של ליברקי יש גישה לידע המקצועי ולניסיון רב השנים של מומחי ההשקעות שלנו, והם יכולים לבחון כל עסקת נדל"ן בעיניים מפוקחות בזכות חקרי השוק של ליברקי. רוצים למצות את מלוא הפוטנציאל של שוק הנדל"ן האמריקני? אתם צריכים להתחיל בחקרי שוק ולהגיע באמצעותם לנכסים המתאימים לכם. דברו איתנו, אנחנו כאן בשבילכם.

 

טל מנצ’ל
טל מנצ’ל

נעים מאד, שמי טל, סמנכ״ל השקעות 'ליברקי' ישראל. שרת בצה"ל 25 שנים ופרש בדרגת סגן אלוף. בעל ניסיון אישי במגוון השקעות בארץ ובחו“ל, ניהול והובלת פרוייקטים ותקציבים גדולים ומתמחה בתחומים פיננסיים מרכזיים, בכללם מסחר בשוק ההון, ייעוץ משכנתאות וייעוץ ואימון לכלכלת המשפחה.

תפריט נגישות