השבחת נכס – מה זה, ואיך עושים את זה?

נקודות עיקריות

השבחת נכסי נדל"ן היא פעולה חשובה מאוד שאתם יכולים לעשות בנכס שלכם. היא לא רק חשובה, במרבית המקרים היא גם מתבקשת. השבחה היא חלק בלתי נפרד מפטונציאל הרווח של המון עסקאות נדל"ן, וכל משקיע יודע שצריך להביא בחשבון הוצאות על השבחה ולשקלל אותן בתהליכי המחקר והתכנון הקודמים להשקעה.

מהי השבחה? השבחה היא שיפוץ כולל של הנכס והשמשתו לצורך אפשרות של מגורים איכותיים ברמה גבוהה. למה חשוב להשביח נכסים? כיוון שהשבחה יכולה להעלות את ערכם ולשפר את פוטנציאל התשואות שלהם; השבחה מאפשרת למשקיעים לבקש מחיר גבוה בעבור הנכס, גבוה בהרבה ממחיר הקנייה שלו; השבחה עוזרת למשקיעים לאתר שוכרים עם יכולות פיננסיות גבוהות ולהרוויח הכנסה חודשית משתלמת לתקופות ממושכות.

השבחה היא חלק מרכזי בתהליך ההשקעה בנדל"ן, בין שמדובר בהשקעה בארץ ובין שמדובר בהשקעה בחו"ל. השבחה איכותית היא פועל יוצא של תכנון מקדים ותוצר עבודה מקצועית. רוצים להשקיע בנדל"ן? השקיעו מחשבה בהשבחה תחילה.

הינה כל מה שאתם צריכים לדעת על השבחה ועל הדרך הטובה ביותר להשביח נכסים.

 

מהי השבחה?

השבחת נכס – כשמה כן היא – משביחה את הנכס ומעלה את ערכו. לא כל הנכסים זקוקים להשבחה. יש להשביח נכסים ותיקים כדי להשמישם למגורים וכדי להעלות את ערכם. אין צורך בהשבחת נכסים חדשים, אך הצורך עולה בדרך כלל כשמגיע הזמן לאקזיט רווחי. כדי לקבל החלטה על היקף ההשבחה הנדרש בנכס רצוי להתייעץ עם צוות מומחי הנדל"ן של ליברקי ולתכנן את תהליך ההשבחה מתחילתו ועד סופו.

כיוון שמרבית משקיעי הנדל"ן מעדיפים לקנות נכסים בזול ולמכור אותם ברווח, ההשבחה היא הכרחית. ללא השבחה המשקיעים יתקשו למשוך דיירים איכותיים או למכור את הנכסים שבבעלותם ויפסידו כסף. כדי למשוך אוכלוסייה מבוססת לנכס, להשכיר את הנכס לתקופות ממושכות ולמכור אותו ברווחים משתלמים צריך לכלול את עלויות ההשבחה בעלויות ההשקעה, לתכנן את ההשבחה ולהתחיל בעבודות ההשבחה מייד לאחר רכישת הנכס.

השבחת נכס לעליית ערך

 

איך משביחים נכסים?

עבודות השבחה כוללות שיפוצים מסיביים או שיפורים חכמים שמשפרים את חזות הנכס, מגבירים את האטרקטיביות שלו ומגדילים את הביקוש לו. אם רכשתם נכס חדש, לא תידרשו בהכרח לשיפוצים מסיביים אלא רק לשינויים מזעריים בחללים הפנימיים, לעבודת צבע איכותית או לעיצוב פנים ולא תזדקקו להיתרי בנייה ולכל העלויות הנלוות לכך.

לדוגמה, מחקר של אוניברסיטת וושינגטון מצא כי בתים עם מראה חיצוני מעוצב היטב יכולים להנות ממחיר הגבוה ב-12.7% בהשוואה לבתים לא מתוחזקים.

אם רכשתם נכס ישן, סביר להניח שתידרשו לטיפול יסודי בתשתיות, להחלפת ריצוף, לשבירת קירות, להחלפת כלים סניטריים ואף להרחבת שטחי הנכס. עבודות מסיביות בנכס, והרחבת שטחים מחייבות היתרי בנייה, ייעוץ של אנשי מקצוע, ליווי של קבלן והעסקת צוות בנייה. מוזמנים לצפות בפרויקט השבחה שביצענו אשר העלה את ערך הנכס באופן משמעותי.

לאחר ההשבחה תוכלו לרשום בטאבו את השינויים שנעשו בנכס ולנקוב מחיר גבוה בעבורו. השבחת נכס לפני מכירה מעידה על איכותו ומבטיחה למשקיעים רווחים מהותיים. משקיעי נדל"ן מנוסים יודעים שאי אפשר להרוויח מנדל"ן בלי להעלות את ערך הנכסים ואת הפוטנציאל שלהם. השבחת הנכס מבטיחה את האטרקטיביות שלו ואת הפוטנציאל שלו לרווחים ומניבה תשואות גבוהות למשקיעים בין שהם מחליטים להשכיר אותו, ובין שהם מחליטים למכור אותו.

אילו סוגי השבחת נכסים יש?

קיימים שני סוגים שונים של השבחת נכסים, האחד אקטיבי והשני פאסיבי.

  • השבחת נכס אקטיבית – מדובר על השבחת נכס על ידי שיפוץ הנכס או הגדלתו.
  • השבחת נכס פאסיבית – מדובר על השבחת נכס מעצם החזקתו (וללא שיפוצו) ועלייך הערך כתוצאה מעליית מחירים כללית באזור או במדינה (במצב כזה חשוב לקחת בחשבון את מצב האינפלציה ואת עלויות המימון).

 

חשוב להכיר גם את המושג עסקת פליפ – המונח מקורו בשפה האנגלית ובתרגום מילולי משמעו "להעיף". זה מתאר את האופי של העסקה, שכולל רווח מהיר מהשקעה בנדל"ן ומכירת הנכס במהירות (להיפטר ממנו) תוך פרק זמן קצר.התהליך והביצוע של עסקת פליפ מבוססים על קונספט של רכישת נכס בעלות נמוכה יחסית, שיפוץ ושדרוג הנכס, ולבסוף מכירתו במחיר גבוה יותר. עם זאת, בניגוד לשאר סוגי ההשקעות המתבססים על תחזיות צמיחה כלכלית, ההצלחה של עסקת פליפ אינה תלויה במשתנים חיצוניים, אלא בפעולות שדרוג הנכס שיגרמו לעליה במחיר, סגירת הפער בין מחיר הרכישה המוזל למחיר השוק האמיתי, ואפשרות לקבוע מחיר מעל לכך.

 

השבחת נכסים היא אסטרטגיה

השבחת נכסים היא אסטרטגיה מובילה בהשקעות נבונות. אם מתכננים נכון את תהליכי ההשבחה ועובדים עם קבלנים איכותיים, אפשר לחסוך כסף בהשבחה וליהנות מעבודה איכותית ברמה גבוהה. וכיוון שלעבודות השבחה בנכסי נדל"ן יש ערך אסטרטגי, חשוב לתכנן אותן היטב ולהיעזר במומחים להשקעות נדל"ן של ליברקי. זכרו שנכס שלא עבר השבחה, לא יעבור את מבחן הערך ולא יניב תשואות משתלמות. ואם תשואות משתלמות הן שם המשחק בנדל"ן, לא כדאי לוותר על השבחה איכותית. עם תכנון קפדני והשקעה מדויקת השבחת הנכס תגדיל את ערכו, את הביקוש לו ואת הרווחים ממנו.

 

להשביח נכסים עם ליברקי

חברת ליברקי צברה ניסיון רב־ערך לאורך עשרות שנים גם באיתור נכסים איכותיים, גם בהשבחתם, גם בניהולם וגם במכירתם בנקודת האקזיט המשתלמת ביותר. משקיעי נדל"ן מתחילים שוכחים שכדי להשקיע בנדל"ן ולהרוויח לא מספיק לקנות נכס, להעמידו להשכרה או למכירה ולקוות לטוב. צריך לתכנן את ההשבחה שלו, לנהל אותה ולהשלים אותה על הצד הטוב ביותר. השבחה איכותית וטובה ניכרת בנכס במשך שנים רבות ומבטיחה למשקיעים תשואות גבוהות והכנסות קבועות, יציבות ומשתלמות לתקופות ממושכות. השבחת נכסים מחייבת ניסיון, והניסיון שלכם מתחיל כאן, אצלנו בליברקי. רוצים להשקיע בנדל"ן ולהרוויח? דברו איתנו, ובואו נתכנן את הדרך שלכם לנדל"ן רווחי ולהצלחה.

חננאל אלבו
חננאל אלבו

נעים מאוד, שמי חננאל, משקיע בנדל״ן בארה״ב. חי ונושם את העולם המרתק הזה כבר קרוב לעשור. בנוסף, אני מלווה אנשים ומשפחות בתהליכי השכלה פיננסית.
אני נשוי ואב ל־4, חובב ספורט ונגרות, מתנדב כנהג אמבולנס וכחובש.

תפריט נגישות